本欄作者保留版權,未經同意,不得轉載。連絡電郵: geegeelooloo@gmail.com

12/6/14

歷史動亂-越戰逃難劫後餘生回憶錄(八)(羅偉銓) (12/06/14)

最後一次成功離開越南

第七次。唔算係偷渡,係公開離境。

呢段日子,真係好熱鬧,處處省份都有組織,呢個話釘船,嗰個話去睇船,睇邊條船夠大夠實淨,睇條龍骨條唔係一支過,有啲仲跨張做三層,好似旅遊巴,之前偷渡連船點樣都唔知,依家任簡,選到合心水先至落訂。

攪咗咁多次偷渡,雖然失敗,但都識咗好多船主,出番嚟嗱嗱林揾佢地睇有乜窿路。

有位船主在Cầu Chữ Y 釘咗條船,船殼正用鐵皮包外層,睇落好實凈,但要等紙張批准落水。但Bình Dương Song Be亦登記咗條船,等待日子及氣候便出發。邊隻先開我就跟邊隻,執輸行頭慘過敗家。

我即刻到Song Be上船做水手。日日看守條船,每日幫條船沖涼,(用水淋船身,怕氣候太乾,船身,船面,木會爆裂,) 當年公價每個搭客十兩黃金,水手都唔例外。到78年尾有命令可以出發。

記得當日在DI AN,近 LÁ THIÊU一個公路上集合,幾架大巴土等候。哈哈!當地地方公安見嘩咁多人集合,立即班馬想拉人。我心諗,唔係真係咁衰,又領野卦。之不過聽巴士司機講,呢班人都唔知死,敢响太歲頭上動土,阻亞頭做事,心都定啲。冇幾耐,啲地方公安就撤走晒,佢仲要派架車幫我地開路。

晚上點名上船,船身十八碼,載280人。嗰陣時都唔知危險,早上望番隻船,仲有小過一尺(大約 200 MM ) 水便到船面,其實已經超載。大約九點早上,公安鐵船到來領航,向頭屯海口出發,途中公安話條船開得太慢,要夾住傍邊拖木船走,木船發出吱吱聲,我真係怕未出公海船都已經散。直至黃昏船終於到頭屯海口,公安船同我地講聲路上平安,就解繩放行,真係有得俾你去,都要睇你去唔去到。

條船走來走去都出唔到大海。記得天黑晒,我坐在船一邊,一時見到岸上燈光,一時漆黑一片,條船氹氹轉。原來俾位自稱當年海軍軍官,拍心口話識喳船,做大工,點知佢唔掂,真係生蟲拐杖,靠唔住。公安船可能遠處監視,所以開過來叫拆返頭屯海口,要拘捕大工,最後跪地求饒先至平息。

今次命中註定,天無絕人之路。船上剛好有位出海打魚漁民,企出嚟担大旗。隔日一早,揚帆出海,大家信唔信,一路順風順水。支求救白旗係向前飄,即係話啲風係吹向船尾,一路推條船向前。船超載食水好深,當船身左右傾斜,海水湧入,所以座在兩傍全程濕身。咁嘅情況,航程遇上大風浪,今日就唔會見到我呢編寫作。

航行咗兩日,途中遇上一艘日本貨船,向大船求救,貨船亦曾經慢駛,可能太興奮,有救啦,咁就開盡部機駛向貨船。陸文庭睇相,唔衰囉嚟衰,貨船見到木船仲開得咁好,貨船走夾唔唞,嗰種失望,真係好難形容。冇法啦!為有繼續行程,大海茫茫,孤舟獨行,四日三夜,終於出現曙光,見到有鳥跡飛翔,好啦!快到陸地,沒多久出現多艘馬來西亞漁船,漁民指向:比冬,比冬,-------------大結局。

加插 免費花邊新聞

航行途中,發生一件非常非常怪事,信不信由您,我本人就冇親眼見,唔知有咁嘅事發生,上岸之後先聽人敘述,唔知呢班人想妖言惑眾,又或者想增加逃難中嘅刺激氣氛,所以事件真實性只有嗰批人見証。

偷渡搭客都分成幾等,我地第二等搭客,好運可以坐响船面近駕駛倉,唔好彩做咗第三等全程就要坐响船尖或倉底,至於頭等當然係船主,大工,大偈,嘅家屬,就座响駕駛房後面尾倉,ok,事情發生在尾倉。

第一件事係,有位手抱嬰兒可能身體虛弱,及患病,不幸過世,其屍首唯有海葬,嗰晚我座响駕駛房外船邊,唔見到將屍首海葬,但見船主嘅舅仔燒元寶溪錢落海,當時我以為求神拜佛。

第二件事係,尾倉有位女仕無端端自言自語,行為反常,女人但發聲男音,佢話要返落海,便行出倉尾,想擒過船圍杆跳落海,但好彩有人拉返,原來發現佢俾鬼上身,之後同佢傾偈,佢好頑皮,要乜要嚕,又要飲加啡,沖杯好滾俾佢,佢一啖就飲晒,都唔怕熱,之後佢話佢有班朋友係後生仔女,要整沉條船,佢仲講佢啲朋友正在向船撥水,條船就左搖右擺,聽佢咁講,為有向佢死𠱓,求佢幫忙勸掂班朋友放過,它日平安上岸,替亡魂打齋招度。

以上所發生之怪事,我敘述返都覺得毛管升起,世間真係無奇不有,我唔係狐貍吵架--一派(狐)胡言。事實証明隨後三日順風順水,我親眼見船旗向船頭飄,(船上有四個風兜,用嚟兜風俾船倉有空氣,係我親手將四個風兜口轉向後)。途中所發生嘅怪事,我地班坐响前面船面,真係懵然不知。直至上岸,講出嚟先至知。隔日船上有位齋姑(九姑,目前亦往在三番市)率領眾人在海邊跪拜。鬼鬼怪怪嘅事,我係唔多信。但有時好多野又唔到您唔信,我父親離世時聽聞亦發生怪事。但當年我仲細,我唔可以肯定事實真相。因我冇親眼見,但我多次求証於多位姐姐。佢地目睹一切,斬釘切鐵話係真。唔論世間有冇鬼神。只要平生不做歪心事,半夜敲門也不驚。係咪!

總結我本人遭遇,所有種種奇妙發生,唔到我唔信命。條命要你幾時去就幾時去,種種事情冥冥中早有安排。得失係命中註定,咁諗自己生活會好過啲,就唔會咁執著。雖然信命,但係唔會蹺埋雙手乜都唔做,等命運,最緊要做好自己本份事。

以上只是我個人之逃難經歷。雖然每次失敗都是有驚無險,但是相對某些朋友之遭遇,他們可能比我更悲慘,更痛苦。在這裡我要向那些不幸者,致萬分歉意,希望不要因為我所寫而勾起往日痛苦回憶。




噚日十五到佛堂幫手,大家坐底傾閒話,不覺中提起偷渡,

有幸明月居士林佛學會葉木盛理事,贈送詩詞一首。




(盼相聚)

離鄉背井痛難容

歲月飛逝春興冬

烽火浩劫各逃生

流落異國圖生涯

兒女成人自知老

放慢腳步思少年

家園瘋癲無牽掛

如今四海各一方

何日親人重歡聚

再訴童年好時光



1 comment:

  1. 偉銓!你的叙述很詳細,喜欢看,你記性很好服了你.勾起我己封塵的回忆。自那次偷渡我也伩命運.年轻真好什么都唔知驚,(有前没後打死吧就).現叫我重演偷渡,帕怕....葉玉华

    ReplyDelete