本欄作者保留版權,未經同意,不得轉載。連絡電郵: geegeelooloo@gmail.com

11/15/14

翠群四十年回憶錄(十一): 逃難偷渡不成辛酸經歷(翠群) (11/15/14)


唔知係唔係老咗冇後生仔咁猛,出外跑咗一日就承個人散晒,第日要响屋企休養先恢復元氣,所以話齋,有乜嘢心願就要快快做咗,唔係到時會力不從心啦,係唔係呢?今日坐低飲啖茶食個包好梳乎,難得偷得人生半日閒,繼續講古畀各位同學仔分享下,雖然响呢個時點冇乜嘢高興事件發生,我盡量輕鬆趣誌咁陳述吧!

呢個時候我哋開始收到响外邊嘅信訊,响台灣,香港有親人嘅家庭亦開始辦家庭團聚手續,住關島嘅人就轉去美國,陸續有人偷渡去馬來西亞,印尼,泰國,香港等難民營。每晚阿爸會細細聲收聽BBC中文廣播電台,好多人點唱送俾响越南嘅親戚朋友,有幾首經典歌曲,幾乎日日都有人點唱,例如許冠傑唱嘅「紙船」…路經海邊見隻小船,情人萬里心暗酸,異鄉的她腦海湧現,如何把相思串。拾起張紙摺隻小船,徐徐地放於水面,靜心閉目許個願,船兒匆匆飄遠望船 ... 。
另一首「分飛燕」,「一水隔天崖」,「浪子心聲」等歌曲,多多少少都表達到別離愁,但對我來講係「自由愁」,個心真係好難過,有時會偷偷滴幾滴眼淚添,尤其啱啱聽見某某同學或朋友走咗佬,我更加愁,個心諗唔知自已幾時先至輪到自已呢。最傷感係嗰首「故鄉的雨」(榕樹下)…一封家書一聲關注一句平常的體已語… … 母親的笑深深記,望著這信淚兒垂,念到故鄉倆老 願似燕子 家鄉飛去…。呢首歌直到我啱啱走出來,每次聽番都喊一餐蒙,無計嘞,感情豊富吖嘛,哈哈。

日日咁諗住走佬,思想附之於行動,所以我哋聚埋就講…「外面」的世界很精采,「這里」的世界很無奈!我同另一個同學仔天真到去堤岸金邊市場搵羅盤,軍用糧食裝備等等,準備行路過泰國。當我哋計劃好嗰陣,我晚晚發惡夢見到被樹蛭吸血,被鱷魚追等等不祥預兆,個心好驚,又唔敢同阿爸媽講,怕佢哋唔俾我去,最後因為同學仔另計劃搭船,所以我哋放棄陸路。如果嗰位同學仔睇到呢一篇文,佢一定笑餐蒙啦!我哋嗰陣好傻,哈哈。

阿爸亦開始四周圍搵路數俾我哋,可惜好多次被人𧦠,失錢不特止,爭機會連命都冇。


最記得有一次阿爸交咗訂金俾我兩個細佬去,點知嗰個騙子帶我兩個十三,十四歲嘅細佬去鄉下一個車站,掉佢哋兩個响嗰度等承日都冇人接,細佬知道被𧦠咗,快快問路搭車番西貢,好險啊!𧦠阿爸嗰個人係熟人添,有句話:「唔熟唔食」,真係應晒!
細佬去唔成,阿爸話轉下運,下次輪到我同我阿妹去,我哋兩個扮醜怪鄉下妹樣,我除開眼鏡盲摸摸咁跟個後生仔去下六省一個鄉村居民住宅等船搭。佢帶我哋坐完客車到坐機動車,然後行路左轉右轉,入住「貨倉」(船客轉接站),屋主係普通居民但聽講佢响本地係有背景人物。我同阿妹等咗兩晚都冇出發消息,第三日我見有人來接觸屋主,兩人低聲細氣,交頭接耳咁傾一陣,然後對我倆姊妹講:「行程取消咗,你哋要自己返屋企,但係你哋住咗兩晚要畀番啲飯餸錢。」我哋吓一跳,點算好呢?返西貢要有車錢,唔可以挮晒啲錢畀屋主,好彩我分開幾份錢抦埋,我快快挖兩份錢畀晒佢,然後好慘咁望住佢講(其實真係好慘啊!):「我哋整係得咁多,唔該畀我攞番少少錢搭車…」。你知屋主點講嗎?佢話:「我放你哋走就早啲走啦,遲咗冇車返仲麻煩,你哋叫車伕載到屋企再畀車錢就得囉…」。聽佢話放人我哋即刻拿拿臨走到街市搭車,遲一分鐘都有可能就被公安捉。唉!依家諗番真係捏一把汗!好得人驚啊!

我好服阿爸樂觀嘅態度,佢老人家話:「錢財身外物,個人平安就好啦!要信人先至有機會…」,所以係咁今日我仲有命坐低飲啖茶食個包,同你分享呢段古。

係咁多先,下次再見—翠群


No comments:

Post a Comment