本欄作者保留版權,未經同意,不得轉載。連絡電郵: geegeelooloo@gmail.com

11/22/14

歷史動亂-越戰逃難劫後餘生回憶錄(一)(羅偉銓) (11/22/14)

為咗响應翠群嘅偷渡史,我呢個北漏洞拉(香港人叫我哋呢班船民,相信大家都聽過) 都講吓古仔,睇有邊位仁兄,大姐當年有參加過我偷渡同一支水,失敗咗,或被捉座過花廳,聽完古就知呢支水唔係騙局。

離開八公會館都有一排,唔想日日發吽哣,今日心思思都要篤返幾行字嚟趁吓熱鬧,我哋呢班寄人屋簷下嘅越南華人,真係要多謝共產政權,如果唔係佢變天,我地都仲係受歧視,都仲係俾人叫"Ba-Tầu"。其實呢個稱呼都冇乜野,但聽落總係好刺耳。都要拜越共所賜,我哋先至有今日自由,美好,安穩生活,但得到呢啲,我哋真係付出好沉痛嘅代價,為咗自由,不惜受牢獄之苦,犧牲性命,狂奔怒海。

我一生中,自出世到鳴遠高中畢業都係過着無憂生活,食爺飯着乸衣,申手錢到,之後雖然初到澳洲時身無一物(哈哈!唔係光禿禿嗰種,都仲有塊布遮著)三餐都溫飽,三十多年嘅今日家庭環境都算過得去,比上不足比下有餘,所以講落都要感謝上天,賜我呢幾十年有個平穩人生,無憂無慮,但其中最刺激最驚險最艱苦都係76至78年呢段時間,雖然短短兩年,呢段日子帶俾我無數回憶,呢啲記憶太深刻啦!想Delete都唔得,就係一幕千方百計,千辛萬苦逃離越南嘅過程。

之前我有提及,自越南南方淪陷後我一共逃走七次,其中三次被捕,兩次入獄,所有不幸事情發生,好彩唔似茶包女俠所講,每次都係遇上無良騙局,去唔成兼失金錢,分分鐘食皇家飯。每次偷渡行動策劃雖然我係冇份參與,我只係個傍聽者,騎呢啡一名。所以一切事情發生自己知道一清二楚。無奈失敗都係天意,真係謀事在人成事在天,命運安排冇得改變,自從呢七次經歷,改變我人生觀,我相信人嘅命運冥冥中早已註定。命裏有時終須有,命裏無時莫強求。

偷渡,唔駛講我哋呢班船民每一位唔多唔小都有佢個人嘅經歷,受苦,驚險,傷亡,逃難過程每位都唔同,只有當事人先知其身處境嘅苦澀。好多人講,過去嘅事,仲記嚟做乜,我就覺得唔係,呢啲都算係自己人生一個階段,死裏逃生,咁辛苦換番下半生自由,安穩生活,應好好珍惜,常常提醒自己今日存在,係當年用條命換番嚟。

一個錯誤決定唔跟隨美軍走佬,西貢淪陷後,初時太天真以為戰爭結束會有好日子過,慣咗生活在一個自由世界,突然轉變到一個鐵幕黑暗嘅共產政權下生活,唔駛多講太家都一清二楚。

Khu bao ton thien nhien Binh Chau 係當年森林, 係成個森林,當年就係要穿過去,先到Hồ Cốc海灣,依家有條路叫 Ven Biển,以前冇架

為著避免打資產被送到遍遠新經濟區,唯有自發在近西貢買農地從事生產,跟隨我三家姐外家在村木"Xuyên-Mộc"(唔好攪錯"Xuân-Lọc",兩個音好似,Xuyên-Mộc係位於Long-Hải與Phan-Thiết之間,Xuan-Lọc係去Đà-Lạt方向)買農地耕種,從西貢向頭屯方向,到Bà-Rỉa轉車經Long-Hải過Đat-Đo再到達一個小市鎮叫Xuyên-Mộc 若繼續前往,尾站叫Binh-Chau。離Xuyên-Mộc市鎮步行大約大半小時有個小村莊,莊內有六戶華人聚居全係芒佳人仕,每個家庭都以農作生計,所有人之農地離村不遠,農地之後就係一片森林,我家就在該處買了幾畝地,種植花生,綠豆,(慘!估唔到呢個二世祖淪落到要楂鋤頭,冇計:馬死落地行)。當時社會環境,交通好唔方便,從西貢去村木要轉幾次車,班車次數又小,每次出發都要一早出車站,雖然離西貢百多公里路程,都要花上大半日時間,事關當時路途上設有好幾十個檢查站,每經過一個地方區域就有一個檢查站,所以出外時一定要到自己居住嘅公安局(CÔNG AN PHƯỜNG)申報下鄉務農,要有行街紙,逐站俾嗰啲豆丁所謂幹部檢查,都唔知佢識唔識字,細佬仔持住有支槍,作威作褔 。

西貢村木兩邊走,係咁就捱咗半年,直至77年頭將到農曆新年,我嘅逃難生涯開始啦!...(下文待續)


No comments:

Post a Comment