本欄作者保留版權,未經同意,不得轉載。連絡電郵: geegeelooloo@gmail.com

11/2/14

翠群四十年回憶錄(十): 解放後新產品(翠群) (11/02/14)

睇番上期寫嘅「懷緬明德小學的日子」,真係感慨萬分!

依家想過番似童年無憂無慮嘅生活,難也!唉!人冇遠慮必有近憂,記得阿媽話偌果隻腳中趾越長就越憂心。註明:係腳中趾,唔係手中指呀,千企咪show出來,不雅也,哈哈。講下笑啫,千怪萬怪,莫怪「細佬女」唔識世界,嘻嘻。

依家繼續講解放後嘅古仔,我記得參加所有課集會之後就開始有通告返學,我哋冇咗越文堂,代替係讀「馬克思列寧主義」書本,我估考試一定會出,所以特別用功讀呢科,果然唔出我意料,bingo,trúng tủ!我好彩過咗關,得到張越文tốt nghiệp cấp 3文憑,可以報名考大學入學試啦。

唔知係唔係受咗影響,我同好多其他同學一樣改變形象,著白色「三婆衫」áo bà ba,黑長衭,有啲激進份子甚至去返學都掛條頸巾khăn rằn,唔知咁扮到時考試有冇加分呢?哈哈!

講到呢度我諗起我嘅至愛係對車呔鞋dép râu,响街市鞋鋪都有擺賣,材料仍然係車呔但款式就靚好多。我著嗰對車呔鞋幾年都有爛,落雨唔滑,行沙灘唔跌,去走佬都全靠佢,的確好嘢!

形象變咗生活習慣亦變,可能人哋窮咗亦或財不可露眼,或者…等等原因,通心菜rau muống ,蕃薯藤rau lang變成主流蔬菜,阿媽都承日買來滾下就食得,唔使煎炒咁麻煩,依家諗落其實咁樣食法好健康,你話係唔係呢?

嗰陣去街市想買啲高檔食物都幾難,聽話政府收購用來出口去蘇聯,唔知真或假?不過就算有得賣都冇乜人買,因為第一次換錢嗰陣,好似係五百舊幣換一蚊新幣,所以身家縮晒水,點敢大使呢?講到換錢都好慘,因為每戶限制換小數額,有錢人四周圍搵窮人幫手換錢,然後分番啲錢畀人哋賺好過被政府收晒,咁要講彩數啦,撞啱好人就攞得番,唔好彩就失錢失埋朋友呢。聽講有人睇唔開攬個夾萬跳樓死!好慘啊!

唔知你仲記唔記得,有啲新產品整係响解放後先開始有,唔記得嘅話…就要繼續聽我講古…呵呵!

越南天氣好熱,幾乎家家戶戶都有雪櫃,出街頸渴就飲雪水,當時雪廠關門,雪條供不應求,做冷氣行業咁就有得撈。冷氣技工好好嘢,佢哋諗到將家用雪櫃改裝凍櫃,做白鐵技工發明圓形小杯用來做雪塊,咁就有新行業「家庭式雪廠」,邊個想飲雪水就過隔籬屋買,方便又實惠。

有生意頭腦嘅人就諗到用改裝雪櫃出產「香蕉雪條」kem chuối,做法好簡單:將熟蕉壓偏,响一頭插入雪糕棒,擺平放入一個細膠袋,然後放硬櫃(冰箱)等結冰就攞出來,將結冰嘅香蕉浸入已備好嘅椰漿,香滑椰漿即刻粘住香蕉冰塊,快快攞出來再灑上花生碎,然後放入硬櫃即成。可用朱古力漿或新鮮果凍代替椰漿。呢款雪糕好味又健康,依家同學仔不仿試做。好啦,你睇咗呢期貼文,咁今晚餐飯有着落囉,大蒜炒青菜,甜品「香蕉雪條」,讚!

係咁多先,下次再見—翠群

No comments:

Post a Comment