本欄作者保留版權,未經同意,不得轉載。連絡電郵: geegeelooloo@gmail.com

7/25/18

澳美加,各花入各眼 (07/25/18)

(作者: 羅偉銓提供)


美國---我一共去咗四次,頭一次係為我大家姐奔喪,第二次參加旅行團,美國東西兩岸及加拿大旅遊,第三次出席鳴遠第十二屆四十週年聚會,順道加勒比海郵輪之旅,今次第四次,係參加外甥之兒子婚禮,講起上嚟,我嘅輩份都相當高,俗語有話,天上雷公,地下舅公,可惜嗰啲ABC(American Born Chinese) 講廣東話唔多正,分分鐘叫我做狗公!冇計啦!狗公就狗公,都要接受。


今次除咗參加婚禮,咁遠水路,捱咗十幾個鐘頭飛機,梗係唔靜止停留三番市,湊啱學校放暑假,另外一位外甥家庭,趁機會同佢再去紐約,華盛頓及多倫多一行,雖然八年前第二次到美國跟旅行團去過紐約及加拿大等地,但所有地方都好似青蜓點水,走馬看花,根本都唔知當地真正面貌,好彩當時唔理得咁多,嗱嗱啉用部機錄低晒,回家番睇都知道係乜。


今次再重遊舊地,自由行,當然景點就冇參加旅行團去到咁多地方,因交通問題,只有選擇幾個出名景點參觀,今次响紐約我倆夫妻得償所願,當年參觀自由神像,淨係坐船經過,想影張靚相都好難,因船上人太多,想攞個靚位都幾難,船航行離自由神像鬼死咁遠,斬吓眼就過咗,今次就唔同喇,外甥一早就訂好票,卒之可以踏足自由神像內,足足爬上196梯級直達頭頂內部,從頭頂小窗遠望紐約市全景,雖然過程艱辛,因梯級垂直同埋好狹窄,能親歷其景,辛苦都值得。




第二個享受係時代廣場,當年旅行團只限停留半小時,影得相嚟都欣賞唔到四周環境,今次就唔同啦!住嘅酒店就响附近,得閒就出去蒲,尤其晚間,燈光五彩繽紛,享受熱鬧氣氛,真係樂而忘返。


除咗紐約,下一站係多倫多,亦係我倆難忘回憶,呢次到訪目的係與我相識五十多年嘅結拜兄弟妹(鎮國,燕萍,惠蘭)相聚。記得八年前隨團到訪,我們相聚只得三小時,個樣貌都未望得清楚又話離開,真係冇癮。


今次非常多謝各位弟妹多日陪伴,晚晚長談至深夜,正一雞啄唔斷,正所謂想當年嘅事真係講唔完。

另一個喜悅就係能夠與多倫多鳴遠同學見面;當晩由楚楨,鎮國及諸位同窗好友設宴歡聚,多年不見大家特別高興,真係多謝每一位同學和朋友之熱情。並於翌日有緣與小鳴鳴兄品茗暢談,不亦樂乎!


在機緣巧合下,亦得到楚楨同學帶領參觀多倫多律師公會大摟,憑佢嘅身份,先至可以帶領參觀及深入大樓內部,大律師會議室,法律藏書閣等等,真係難得一見,不枉此行,見識一番。


回歸三藩市參加婚禮,然之後剩番幾日時間,事關親人眾多,所餘時間都唔夠分配,所以非常抱歉未能抽空與一等同學見面,某日有咁啱得咁橋,在San Jose某間餐廳遇上劉德智同學,我們大家都只是閒談數句,問候就離開。其實此次到美,目的不再是觀光旅遊,皆因主要城市之名勝之前都曾到訪,雖然只短暫停留,雞咁腳就走,都算係踏足過,所以今次嘅心境重要都係與親朋相聚。


在三藩市參加婚禮後停留一星期,除咗瘋狂買名牌,衫,鞋,(因澳幣對換美元太低,所以價格都唔係幾化算,咁遠水路嚟,大出血都冇所謂,肥佬着笠衫,幾大就幾大,瘋狂掃貨,來時兩個喼,走時四個喼,都係要有番啲收獲) 。


最開心都算係得到肖恩大哥指導,學識在錄影片製作過程,需要加插字幕,音響,效應等等,不溜呢啲係我夢想知識,雖然係手板眼見工夫,無奈我苦學無門,依家有高人指導,挭係即刻拜師,非常非常多謝芯蒂之丈夫肖恩耐心教導,短短大半小時將重點一一傳授,真係天堂尿壺,全神貫注,怕學漏咗就弊!

第二件事係得外甥帶領參觀世界第一科技城Google總部,難怪Google科技超群,皆因公司對待員工褔利難以至信,唔洗多講,淨係一日三餐免費供應,康樂設施,都足夠使員工有歸屬感,替佢賣命,其它好處都唔使提,故此很多人都想成為Google一份子,但想躋身其中,並非易事。


好啦!我多次到訪美國,加拿大,我本人有一個結論,我始終認為生活在澳洲比美國加拿大好,點解我咁講呢?我講出嚟等大家討論吓,首先我所提出祇係我個人睇法,同時每個地方有當地嘅生活習慣,每人觀點不同,或者我個人生活太簡單,所以先至有咁諗法。若將美加與澳洲相比,無可否認,澳洲在每一方面都比美加落後。之不過生活上我就覺得澳洲比美加舒服得多。

1:美加不論貨品,餐飲,所標明價格,還未加稅,固然之口袋裡要有額外金錢找數。澳洲就唔同,明價明買,標幾多就俾幾多,唔洗心算加咗稅後夠唔夠錢找數。

2:美加日常生活,有人替你服務就要俾小費,食完野埋單仲要計吓俾幾多tips,連tips連稅,總數直頭又唔同咗,澳洲就冇呢支歌仔唱,價錢寫幾多就俾幾多(內已包含消費稅) ,小費隨人,查實可有可冇,沒條例限制。


3:美加地大人多,地區發展迅速,最差係公共交通不完善,唯一解決交通就要開車,就形成高速公路上塞滿汽車,終歸交通成一大問題,我發現美加有句口頭禪每當我發問,路途多遠,差唔多第一句回答我就係(如果唔塞車) ,真慘!每日浪費唔知幾多時間响馬路上,唔單止咁,仲有樣要提醒我,要去咗廁所先至好上車。仲有最為誇張係,每方行車多達六條行車綫都塞車,唔親眼見都唔相信。澳洲就小有呢啲事情發生。


4:在閒談中,得知原來美加屋稅咁驚人,直情攞命,每年按照屋價百份比交稅,屋越貴,交越多稅,分分鐘過萬,真係揾小個鏰都唔掂。澳洲買屋,稅只係當成交時一次過納(印花稅),然之後每年只交地方市政費,每年千多澳幣(內包含垃圾費,公路維修,學校,街燈等等)。若係退休人仕仲有折扣㖭。

5:國民醫療,我冇太深人研究,但美國總統也曾講過,澳洲國民醫療做得非常好,不論貧富,無業或在職,祇要係公民,或獲永久居留,若到公立醫院求醫可獲全部免費,當然在職人仕每年報稅時年薪中抽取百份之二作為保健費。但凡到私人診所求醫,化驗,眼科,等等政府都有補助,之不過呢方面亦有弊端,事關到普通醫生診所求醫,大部份診所只收政府補助金,不收額外費用,于是乎傷風頭暈芝麻綠豆小小事都要睇醫生。當然,如果要特別醫療,自選專科名醫,私家醫院,咁就要額外投保。


我承認,美加物資享受比澳洲好得多,任何用品質量都優美,我大膽借用一句,酒是故鄉醇來形容,我們各人,美加又好澳洲也好,大家居住當地快要半世紀,一切生活都成習慣,順理成章,落地生根,對本土有一份歸屬感,不論美加或澳洲,能安居樂業,都要謝上天所賜。

6 comments:

  1. 羅大俠此次出門收獲可不少啊!除了每天欣賞名勝美景之外,還有機會與久別親友聚舊,實在是人生一樂事。謝謝分享。

    ReplyDelete
  2. 多謝徫銓兄的分享,譲我可以一睹當年讀初中時的班長笑鳳和和副班長燕萍其風釆。

    ReplyDelete
  3. 謝謝分享如此精彩的遊記,小妹對羅大哥流暢風趣的粵語文筆至為欣賞。
    超喜歡!讚!!

    秀才小姨

    ReplyDelete
    Replies
    1. 再筆:羅大哥什麼時候有興緻和嫂子來江南一遊?
      小妹當個臨時導遊如何? 嘻嘻!

      小姨

      Delete
  4. 時光流逝,歲月如歌,時光帶走了我們的青春韶華,卻帶不走我們深厚的同學情誼呀!

    ReplyDelete
  5. 超喜歡閱讀你的文章,謝謝偉銓兄的分享!
    美加塞車是汽車太多了,道路容量不足和設計不妥。美加的市民都盼望交通部長正視塞車問題。

    ReplyDelete