本欄作者保留版權,未經同意,不得轉載。連絡電郵: geegeelooloo@gmail.com

11/26/14

歷史動亂-越戰逃難劫後餘生回憶錄(六)(羅偉銓) (11/26/14)

第五次計劃失敗

Rừng ngập mặn Cần Giờ


自從攪偷渡,唔經唔覺都結識到一批志同道合,因自己又冇船,又冇碼頭上船,唯有做中間人,曾經跟我大姐夫到過Binh Dai(頭屯海口另一面,) 嘗試巴結當地公安,講真要刺探佢地真係嘥好多時間金錢,凈喺飲飲食食,都洗唔小錢。亦曾經朋友介紹,有到Gò Cong 找上船地點,可惜太張揚,要經過一條長田徑,唔單只係咁,仲要經過幾戶民居然之後至到達河邊,呢條路直情行唔通,太危險。


講真,失敗過先至知, 先學到精。做每件事,真係要計劃周詳。一個錯誤決定,成個行動失敗。卒之又有攪作。今次地點係未到頭屯海口,嗰處有一大片生在水中之紅木林(Rừng ngập mặn Cần Giờ),解放後好多人响嗰處斬一段段紅木帶到西堤賣,當柴燒,呢片紅木林裏面好多水經,四通八達,大漁船就約定响裏面接人。


西貢方面,就有三艘小艇,分別在黃昏時份在幾個河邊接人,我同另外六人在Cầu chữ Y靜雞雞 上船,午夜時三艘小船在約定地點會合,等到天就快光先至出發,沿著西貢河向頭屯出發,三艘小艇加埋都有三十人、個個都藏在小帳蓬內。

行咗一段時間,其中一艘機件發生故障死咗火,于是乎就由我所坐嗰艘拖着行,邊行邊修理,好境不常,拖拖吓連我呢艘都死埋、三艘迫住要一拖二,全力搶修,折火嘴,換火嘴,可能卦着修理,一個不留神兩艘死火行唔旭嘅船,都唔知係唔係撞鬼,啲牛鬼蛇神推船撞入一艘停拍岸邊嘅另一艘船,您話係唔係命中註定,好撞唔撞,撞正隻溫神,地方游擊船,初時佢仲幫手推開隻船,但後來佢望清楚,就大叫Máy Người đi đau đo .vượt biên hả 就向天開咗兩槍, 大家都知城市居民點扮都唔似鄉下仔鄉下妹,一睇就知啦!大家話係唔係命衰。呢艘游擊船冇燃油,根本行唔得,咁都衰咗响佢度,唔認命都唔得,仲有行得嗰艘小艇,衝向對面岸,一片農田,走得快,好世界,雞飛狗走,可憐我地呢班註定受牢獄之苦。


等咗好耐,先至有批地方公安到、送返一個小村落。隔日用船送到另一地區,再用車押解到龍城公安局。咁多次偷渡,今次算係第一次被困人獄。但係又衰唔晒喎,呢個公安局長都係想食水。所以冇將呢班偷渡客放入同其他犯人一齊。如果係,咁就該煨囉!監牢污污糟糟,葾崩爛臭。哈哈今次有財神爺送上門,仲唔發達。就專登將我地安置在一間文房,所有窗門打開,又冇人監守,夠鐘派飯,一日兩餐,係咁捱過咗十日。


某日早上,幹部叫所有人到另一房間(可憐兩位船伕冇份,相信佢地將受牢獄之苦)。每人發出張釋放令,叫出龍城車站歸家,及口頭警告,以後不得再犯。嘩!心諗,有咁番貨,咁好死,咁容易就放人。原來龍城副局長到我家斟掂數,放人每人二兩黃金。因為收咗錢所以放人。又一次証明個天唔俾你去,佢都係整啲野出嚟,攪你去唔成。

1 comment:

  1. 偉銓同學,你好!經你詳細嘅描述,先知道親自組織都要靠運氣,但係你都仲係好彩,淨係食十日皇家飯。我就俾你威啲,我食咗一個幾月皇家飯,而且係最猛嗰種!唉!自從我寫番偷度嘅辛酸史,個心感慨不已,好似你話齋,少年暗影,恐怖記憶,難抹擦掉也!我呢條命係拾番來嘅,一諗到咁就覺得唔使乜都咁介意,咁執著啦。名利富貴係過眼雲煙,但求兩餐飽暖,唔使露宿街頭就好啦。有時間我再繼續講古,茶包女俠版本嘅「監獄風雲」,哈哈。
    今日嘅一切得來不易,希望各位同學仔多歡笑,少煩惱啊!
    翠群

    ReplyDelete