本欄作者保留版權,未經同意,不得轉載。連絡電郵: geegeelooloo@gmail.com

10/3/14

翠群四十年回憶錄(八): 鳴遠以後的日子(翠群) (10/03/14)

今日得閒坐低飲啖茶食個包,好想寫啲歡樂嘅事,但係諗來諗去,講古到呢個時點,好似冇乜嘢喜興事件發生。

睇番上期我提到阿姨媽,今日我又諗起阿姑媽,我哋細個嗰陣,每逢週末都好鍾意跟姑媽家人去佢哋鄉下嘅鄉村式渡假屋玩,享受下田野風光,園林美景,摘樹熟嘅生果食,飲新鮮椰子水。果園有幾棵腰果樹,果形倒卵圓,未熟嗰陣係黃色,到熟就變紫紅色,果肉微甜帶澀,露出腎形果實。

我哋分工摘果,一個人用枝一頭有綁個釣嘅長竹一扯,另一個就用個膠桶接住啲熟紅腰果,然後掹粒果核放入燒剩仲有火嘅爐頭木炭內面,大概一,兩分鐘後攞出來,摝咗層燶黑嘅殼,然後放粒香,脆,爆嘅腰果入口,左牙噍過右牙香嗰種滋味,依家諗起就留口水啦!

管家嘅太太摘新鮮蔬菜煮正宗地道越菜畀我哋食,飯後我會搵個靚位,掛張吊床瞓晏覺…涼風輕輕吹,樹葉搖曳擺動,娑婆樹影,疏間陽光照面上,忽亮…忽暗…間中聞到從廚房木炭所散發嘅煙火味,加埋收音機播唱嘅「南部改良曲」…好寫意,好安逸嘅感覺,至今難忘啊!

解放後阿姑丈冇生意做就決定搬去鄉下住,第一可以減少生活費,第二可以守住佢啲田地,避免財產被政府充公或被人霸佔,西貢嘅屋就交畀我表哥睇。姑丈姑媽有錢嗰陣比較低調,所以番鄉下住都冇俾「打資產」,真係好彩!表哥當過太子兵,所以佢只需要上短期「學習改造」課程就獲批準番屋企。表哥以前淨係識打band,識洗錢嘅太子爺,冇咗靠山就要自力更生啦,佢响豪宅天台嘅涼亭釘籠養雞,冇得做「城市獵人」,就做「城市農民」囉!佢好識時務,好嘢!哈哈。

農民都要做賣買吧,最終都唔離得開個「商」字,由「個體經營」轉「集體經營」,「國營」和「合作社」,我哋又學多幾個新名詞。姑丈嘅田地係用來遊山玩水,並冇生產價值,所以又好彩冇俾「邀請」入合作社。地方政權組織好多關於「集體經營」學習班,正當表弟冇書讀,又冇工作,姑媽有啲本錢就決定買兩架巴士交俾表弟管,參加「合作社」經營方式。然而…所有收入先交合作社,由合作社發糧畀雇員,剩番嘅錢先至係自已,維修車費由車主負責。表弟跟車走上走落都好辛苦,又整日同各行各業嘅江湖人物混,加上分紅又唔多,最後姑媽決定宣佈「解體」,賣巴士,脫離合作社,佢嘅身家又縮水咗一大段。

好似我哋經常睇過嘅電視劇集咁…「過氣老細」受唔起厄運,不堪一擊… 我嘅姑媽健康日益衰退,唔到幾年就過世,姑丈割開一幅地用來安葬姑媽,然後賣晒田地,離開傷心地,番西貢住响巷內一間小石屋,同表弟家人度餘生。依家買佢田地嘅主人全部發晒達,姑媽舊居已改建電油站,田地填平起商店,旅館,每次我路經見到都不禁嘆息!唉!

姑媽去世嗰陣,我啱啱離開越南,未有機會孝敬佢老人家。之後每次有機會回越探親,我都去拜訪姑丈,探望姨媽等長輩,小小禮物手信,短暫聚會,比起佢哋對我嘅愛護,簡直係蚊同牛比啊。佢哋桑田滄海嘅際遇,令我見証到時勢變遷,佢哋對我嘅待遇,令我見証到親情。我呢次回顧充滿歡樂嘅童年往事,當係我對姑媽,姑丈,姨媽嘅一啲敬意,思念吧!所以今期呢段古全部講私人嘢,希望同學仔体諒。


有句話:「人生係舞台…」睇下我哋週圍,每一個人都有自已嘅故事,差別係…你可曾陳述?可曾分享你嘅故事呢?與人分享自已感受係心靈嘅解脫方法之一,好似我咁講晒啲嘢(吐晒啲廢氣)畀你聽,真係整個人輕鬆晒,當然除咗銀行資料,往日心中情,陳年舊債,唔見得光嘅嘢…例外,哈哈。

歡樂唔係淨係自已有,悲哀亦唔係只有自已受。記得我阿媽嘅口頭禪「唔洗怕,大把人陪…」。所以同學仔依家要記住啊,當你/妳高興歡笑,亦或傷心失意…”You are not alone!” 唔洗怕, 有我哋「陪在你左右」,「陪你走到底」,「陪你一起看草原」,「陪你一起『老』」…上吉如就見「我在你左右」,把我们的悲哀送走,送到大街头…

係咁多先,下次再見—翠群

photo 1: 昔日我與同學仔組織去姑媽嘅果園郊遊時留影

photo 2:認出以上靚相中嘅靚女係邊個呢?猜中有獎免費古仔一篇

9 comments:

  1. 哇!將近半個世紀的兩張發黃了的珍貴照片。
    妳旁邊站的是張雪芳嗎? 下面是盧爱娟嗎?但盧爱娟本人少年時很瘦, 不確定是不是她?!!
    吉如

    ReplyDelete
    Replies
    1. photo 1: 昔日我與同學仔組織去姑媽嘅果園郊遊時留影 …
      我意思係講嗰日我哋組織去玩咁解,相片冇我份,亦唔係張雪芳。
      唔好意思,令站長會錯意,請再猜!
      翠群

      Delete
    2. 我說嘛...不像妳呵!原來是一場誤會。雖然這兩張照片陳年老舊, 也難得妳保存完整。妳說的「同學仔」, 指的是同屆同班呢?或是同屆不同班? 我可認識?
      吉如

      Delete
    3. 吉如站長,我都係年頭番越南整理啲舊相,無意中搵到呢幾張相片,圖一左邊係瑞娜,右邊應該係陳美莉,我一時間仲未認出圖二中嘅靚女係邊位,因為相片發黃影像糢糊不清,或者會有其他同學認得佢啦。
      翠群

      Delete
    4. 原來是阿娜! 無太多改變。照片的確太老舊了, 很難分辨出是誰來!妳在考大家旳眼力嗎? 哈哈!

      Delete
    5. 吖呀!吉如神通廣大,幾十年冇見嘅老友都可以幫手尋番,更何況我提供相片,我對吉如有信心喎,有緣人將會幫我搵番呢位同學仔嘅。
      翠群

      Delete
    6. 翠群, 通常沒有足夠的線索提供, 吉如站是很難幫得上忙D。不過, 既然我們己知其中之一人是張瑞娜, 又是同一個景點, 應該不難。我己通知阿娜, 也許她可以來解謎。Stay tuned !

      Delete
  2. 嘩!翠郡妳竟然保存有這一張張泛黄陳舊的相片!冇錯圖一的碓係我-張瑞娜与陳美莉,圖二美女係科学怪人鄧鳳萍也!若沒記錯這是初中時期拍攝的,看到這此相片真教我緬懷過去....."我們曾經在一起的日子"如今衹有憑相追憶,尋找舊日的足跡了.....
    瑞娜

    ReplyDelete
  3. 謝謝瑞娜將謎底揭曉。水落石出也。妳也曾去過翠群姑媽的果園郊遊哦!還有什么記憶嗎?
    翠群,妳說的---「猜中有獎免費古仔一篇」, 可別忘了再「講古仔亅给大家聽啊!

    ReplyDelete