本欄作者保留版權,未經同意,不得轉載。連絡電郵: geegeelooloo@gmail.com

9/28/14

翠群四十年回憶錄(七): 鳴遠以後的日子(翠群) (09/28/14)

鳴遠以後的日子—「個肚咕嚕响,不再有理想」

「…首先我要多謝吉如畀我好多機會發噏風,多謝網友支持我,更加要多謝我師父,師兄弟,師姐妹唔謙氣我嘅廢話…」

同學仔係唔係覺得以上所講似曾相識呢?冇錯!每次上台領獎嘅人一定係咁講,所以吉如咁讚賞我(請參考上期,嘻嘻),我憑空想像自已似明星咁聽見被「誇獎」就嗱嗱臨上「站」講番幾句謝詞,「屏幕」前看官就會諗…簡直係講緊廢話,哈哈!好嘞,廢話少講,呢期我繼續「廢話連篇」續集…呵呵!

我哋生活响新舊制度交接其間,永遠係輸虧。但係有頭腦嘅人會識時務,趁機會搲銀。「時勢造富豪」,正當大細老闆,好似我阿姑丈咁要賣田賣地來維持生活,而用真金白銀來買地買屋嘅人係普通一般嘅鄉下村民,佢哋好好嘢,响新政權之下反而發達咗!風水輪流轉吖嘛,有句「勞動係光榮,勞動係幸褔」,所以勞動界咪發達囉,我哋呢啲斯文人想搵餐飯就要學好勞動啊。

大老闆賣晒田地就要攞小小本錢來做啲小生意,嗰陣大工廠全部閂門,生活必需品由外邊小批咁偷偷運入西堤,仲有大本錢嘅「過氣老闆」就開番檔家庭式雜貨或工廠或者收購貨物站,等等。冇大本錢就做小販或者開始學運貨。所謂「運貨」就係响鄉下原產地,直接買小包煤炭,幾公斤生豬肉,一啲白米,然後左隱右掩咁運入西堤,然後自已販賣或交畀收購人。運貨過程中唔好彩就被公安「充公」,失晒本錢仲俾罰錢,好慘喎!猜想同學仔都經歷過或見証過咁嘅場面吧!我並冇加鹽加醋,當時的确係咁,政府分配糧食係唔夠食,黑市貨咪係咁樣來囉!

我一個阿姨本來係幫一個法國家庭做主厨,阿姨專門做西式美食,有一手好厨藝,每次去探佢就一定有香噴噴熱辣辣嘅牛油蛋糕食,依家諗起都流口水呢!然而當佢嘅老細舉家返法國之後,係寡婦嘅阿姨要養三個仲讀緊書嘅仔女,阿姨真係好艱難,記得佢啱啱冇嘢做曾經同我一齊研究煮豆精賣,阿姨攞本錢買一架小販推車。一個人第一次做推車小販,佢好驚要我陪佢去。

我哋兩個推架車到一間小學附近擺檔,唔知係唔係做小販要有個樣呢?可能人家一望阿姨同我就知我哋係初哥(除咗細佬仔唔計),因為我哋賣咗兩杯豆精俾兩個細佬仔,就見一個男人來問我哋「呢豆精有冇落糖精吖?」,嘩!俾佢一問,我哋臉都青埋,快快拾嘢走,因為…真係有落糖精…哈哈!嗰日我哋淨係賣得兩杯豆精俾兩個細佬仔,剩番就自已當茶飲晒!自從嗰次阿姨唔再諗住擺檔做小販嘞。

困境會令人体驗到親情,亦會有人体驗到虛偽,欺詐…但係無論有邊一種遭遇,無論曾經做過乜嘢貴賤行業,若响艱辛苦難處境中仍然能够生存落去,係值得自豪嘞!所以依家同學仔同我一齊舉右手,拍自已左邊膊頭幾下自勉,好嗎?

係咁多先,下次再見—翠群

6 comments:

  1. 古者,致治在于任賢,興國在于務農,四民之序,士農工商。資本國家以拓展貿易,促進經濟為本,所以從商轉排次序之首。在當年那個易主換朝,風聲鶴唳、杯弓蛇影,草木皆兵的時候,每個人都盡量與“商”字劃清界線,免受無謂之災,難怪“古老當時興,潮流興復古”是當務之急。謝謝分享﹗
    DH

    ReplyDelete
  2. DH言之有理,由工商轉農商,識時務者抓緊時機成富農,厲害!
    您的文句用詞令我想起鳴遠的日子,每次上國文堂都感頭痛,對國文這科目真的又愛又恨。當見到老師沉迷於解釋詩詞畫意的神態,好可「愛」,但我聽完了都接納不到一成老師的功力,好可「恨」,不然的話,也可與您過過招,哈哈。
    多謝留言

    ReplyDelete
    Replies
    1. 閣下怎沒留下尊稱? 本站暫给您代號"1003"。謝謝留言。
      吉如站長

      Delete
    2. 喔!我忘記留低手印,唔好意思呀,站長!哈哈
      加多一行字啦:多謝留言—翠群

      Delete
    3. 哈哈哈, 原來是翠群!看到「多謝留言亅四字, 也猜到大概是妳。但怎么突然寫起「中文」來了呢? 習慣了妳的「廣東腔」, 所以不確定是女俠妳!哈哈哈
      吉如

      Delete
    4. 上國文課的煩惱,又何止女俠一人,只嘆中文詞彙,博大精深,妙奧難解,唯有強忍
      苦難,險幸結業。女俠文筆舒暢,如沐春風,自覺望塵莫及,無招勝有招,已感抵架不住,承讓了﹗且待女俠國文堂「恨」的回憶錄,謝謝。。。
      DH

      Delete