本欄作者保留版權,未經同意,不得轉載。連絡電郵: geegeelooloo@gmail.com

9/2/14

翠群四十年回憶錄(四) : 鳴遠以後的日子(翠群) (09/02/14)


「冇驚冇險又到5 點」,呢個週末坐低飲啖茶,唔係食包而係食月餅!中秋節就到,超市己開始「買一送一」大減價月餅。我一年先食一個月餅,相信唔會影響健康吧!嘻嘻。



偉銓同學,睇咗你呢上篇文,我諗起好多話題嘞,多謝你嘅提點。其實我哋都可以咁諗…嘗試過新制度等於增加多啲人生色彩,生活滋味,好似食慣蟹黃魚肚,突然間無貨,局住要轉食酸辣冬陰湯咁,都係有啖湯飲唔洗餓嚫。現實生活第一件事就係填飽肚先講其他嘢,我話正所謂「個肚咕嚕响,不再有理想」,啱唔啱呢?所以呢段古係關於解放後嘅新行業…

工廠閂門停生產了,貨物短缺,二手貨好受歡迎,尤其係機器零件。記得响西貢街頭巷口都擺滿各種各類舊用具,甚至過期嘅西藥都有!新政權接管西藥房,改叫hiệu thuốc dân tộc販賣土製「民族藥」。最記得係「穿心蓮」藥片,嗰啲係圓形,直徑約1cm嘅深黄色藥片,味苦,一入口就軟腍,藥散變糊粘住個口認真難吞。你會問做乜我咁記得呢?事關每次病咗,要去「民族醫院」睇病,就一定係畀食「穿心蓮」呀!

七五,七六嗰兩年真係多災難,當時好多怪病,聽講因為戰爭後,好多陣亡軍人,逃難喪命嘅平民百姓嘅屍體,因冇人整理而腐爛所引發嘅毒氣,污染耕種地,食用水,等等… 蚊蟲又特別多,又好毒,一唔小心被咬嚫就大件事嘞,我一個細妹就身受其害。當時由革命份子領導嘅婦女會,組織編織藤組tổ đan mây tre lá 畀無嘢做嘅女子學手工藝,當然除咗學手藝,仲要開檢點討論會添。

佢哋响鄉下運一車車藤到西堤,帶埋好多蚊,又冇適當處理,淨係擺响課室內。課室其實係空置嘅屋,學員坐响地下編織手袋,日日與蚊蟲打交道。

有一日阿妹去上課番屋企就突然間發高燒,聽講佢被蚊咬,阿媽以為係感冒就煮啲粥畀佢,佢食兩啖就唔想食,阿媽就順便食埋嗰碗粥!弊啦!嗰晚連阿媽都病埋。好彩屋企人及時送阿妹去兒童醫院,阿媽入住西貢醫院,醫生話遲啲就冇命囉!有點怪就係兩人病因都唔同(?),兒童醫院話阿妹係腦膜炎,西貢醫院就乜都冇講,淨係話阿媽染到病疫!

到依家我都朦喳喳,唔知阿媽患乜嘢病,你話我係唔係好蠢呢?仲記得當時好多細佬仔被感染腦膜炎,兒童醫院唔夠床位,病房塞滿床,剩番地方啱啱够一個入行過,探病冇地方坐不特使,仲要兩病人分用一張床!阿妹要同另一個細佬仔掉轉頭瞓,兩人都正在昏迷不醒,細佬仔嘅嬤媽不時咁推開阿妹隻腳,我要整日扱住嗰個女人,怕佢吓阿妹。你估我交待畀來接班嘅屋企人做乜嘢呢?唔係吩咐睇阿妹,而係吩咐要留意對面嘅女人,冇畀佢慢慢,慢慢咁…侵略「床位」呀…哈哈!

好彩上天保佑亞妹,阿媽大步檻過鬼門關…好感慶幸啊!係咁多先,下次再見—翠群


8 comments:

  1. 翠群,今年雙春兼閏九月,又逢馬年,我們本屆同學也幸運地聚首再一起,人晤精神都幾難,不過若然是閏八月,人月兩團圓,大家再度過一個快樂的中秋節,不是給妳有機會破例品嚐多一個月餅嗎﹖妳話係晤係?

    記得大概卅多年前,剛踏入澳洲定居的時期,這個時代旅居海外的中國人保留著一份鄉情,每逢佳節,禮尚往來在所難免,尤其親朋戚友眾多,更加盡力以赴。從香港進口的與本地製造的月餅價格相比較,不會差得很遠,如果沒有記錯的話,應該是十多塊錢左右,伸算當時勞動界的工資,每週兩百多塊錢,除非很節儉,否則也可以享受應節的滋味,再不然等到當天的一加一等於一的價錢才購買,弊在留下的種類不齊全,有好過無,將就一下都開心。翠群,為何墨爾本那麼早就賣特價呢﹖苦了進口公司,商家東主,都會為生意盈虧捏一把汗,回想以前在越南做月餅的工場工人,做的時候也是捏一把汗加進去,哈哈﹗

    講起現時中秋節日的氣氛,年輕一代,在外國已經漸漸被沖淡了,送禮月餅更加可免則免,只有我們這些將踏入花甲之年,記憶裡抹不去,在尋覓保存舊俗,(傻傻地)爽爽地在我們餘下的日子裡,繼續享受欣賞。但月餅系列也為適應潮流而改變,除了正統的蓮蓉,豆沙,五仁,現在什麼味道,任何餡料都有,鹹酸甜辣,冷熱軟硬,燕瘦環肥,色香俱全。

    腦膜炎是由細菌感染而起,一種非常令人驚怕的疾病,如果掉予輕心,不予理會,以為是感冒傷風發燒,後果嚴重,隨時奪命,或做植物人,稍慢也會破壞腦細胞,影響智力,這些都是我曾經見過的。妳家人慶幸及時送院,上天保佑,逃過一劫,感恩﹗

    不好意思,九唔搭八,越南的舊事,忘得一乾二淨,但月餅的引誘,在這裡亂塗了。。。

    ReplyDelete
  2. 我每次發報貼文之後,「睇來睇去」一定有錯字,唉!為咗想篇文完美啲,所以求救吉如幫手更改錯字或加番啲料,承日要麻煩吉如,真係唔好意思。

    我盡量減少講私人嘅嘢,除非與普羅大眾有關,咁先真正係「鳴遠四十週年回憶錄」,你話啱唔啱呢?本來打算順住時間,連接陳述往事。吉如提意唔好發報太多留言comments,因為標題容量會超額,而引發處理貼文嘅技術問題,所以我打算以主題來講古,到時冇咗連續時間性,唔知我會唔會擺錯烏龍呢?各位同學仔呀,要幫手提點我啊!

    學濤兄,我諗您唔會完全忘記以前嘅嘢,只要有某些提示,就會記得起來嘞。好似我咁,最初仲記得些少,响呢度講古,講下…講下就記番好多,所以如果吉如站長要求我每篇貼文都另設新標題嘅話,咁嗰標題目錄會好長嘞!哈哈。我哋呢度嘅商店好都係啱啱減價月餅,因為過咗中秋節就沒人買囉!以前月餅好有價,所以好多响越南等待去外國團聚嘅女仔,家庭主婦,甚至男仔都去學做糕點,月餅,然後買好多工具,月餅模,等等帶到來…之後…可能整係做過幾次月餅吧,或者全完未試做呢!

    係咁多先,順祝各位同學仔,「甜甜蜜蜜過中秋,歡歡樂樂覽吉如。」
    再見—翠群

    ReplyDelete
    Replies
    1. 翠群, 首先, 恭喜妳將妳羅師父教的「九功秘笈亅鍊得如此爐火純菁。越寫越多, 越多越精彩。就算偶而有字誤, 仍人之常情。大家看得明白就好了, 不會怪妳的。要真不明白, 也會留言問妳就是。無需糾結再意字誤!也謝謝妳常常進站發貼。看官們真有眼福啦!此前不久, 有收到一位「心水清亅的email 內容如下:
      ...."女俠的留言很扣人心弦,很好的文稿,為何妳不把它搬上新的貼子呢,請她寄到妳電郵箱,然後妳代她貼上..........放在留言區,有點可惜啊!"
      翠群, 妳的貼子的確很多細節,光怪陸離, 平實親和。內容很豐留。使人看在眼裡, 笑在心裡。吸引停站瀏覽的可多了。若只放在留言區,就不能加插一些照片, 真的是有點可惜啦。比起看官們可以在目碌表上隨時進行搜閱來說, 就不太方便了。
      同一個標題, 内有加上(一) (二) (三) (四)...集, 可以連貫成系列。亦很方便。不是嗎?若每個新貼文都能有不同的標題, 那當然就會更好啦!
      唔...惜福!隨缘!感恩!
      吉如

      Delete
    2. 喔, see....我也犯字誤啦!....應該是「內容很豐富亅不是豐(留)。哈哈哈!
      吉如

      Delete
    3. 哈哈!好彩寫錯豐留,若寫同音(風流)就弊家火,偉銓

      Delete
    4. 哎!真的耶!哈哈哈!
      吉如

      Delete
  3. 第一張照片,感覺上女俠是在擁抱著一個圓滿的「月亮」。
    好一個中秋! 一個好中秋!祝福 !
    小MM

    ReplyDelete
  4. 每次睇完妳的䀡文都有些餘響,事關呢啲係因為妳講嘅野,實在係好普通的日常生活點滴,但係好傳情,記得讀英文班時,老師説 use simple words, don't use jargon, 想落也是,說了一大篇笑話,聼不到一點笑聲,要懷疑自己的表達能力嗎?有道是東西放得太耐會生銹,食物放久會變壞,口唔出聲會變啞,字不寫會忘記,全靠妳,不知不覺又留言了。

    嘩,一無留意,吉如已經加貼上了,妳分享給我們看的一個很大很大的月餅,我諗應該饀料十足,非常美味。聼妳介紹,當年拜藝學成的做餅高手,妳應該也有份,對嗎?解放後,大家的想法有改變,不再認為做買賣可以謀生,比較實際的計劃,假使有幸某一天生活在第三國家,多一門手藝防身,起碼可以用勞力換取酬勞,不至於餓死,總之為將來打算,未雨綢繆的結果,明知是一個謎,還是要試一下,因為結局到頭來都係睇你命數際遇。

    經妳一提,確實勾起一點點模糊的回憶,在政權過渡期間,進口的西藥缺市,所以西藥價格是逐粒計,逐粒賣,尤其是特效藥,無計,有見於此,取而代之的中成藥thuốc bắc如雨後春筍 ,穿心蓮片亦是最普通的感冒傷風藥,跟其它中藥一樣,味道是苦的,我們有句話良藥苦口,亦是大人勸勵"拎仔拎女"吃藥的招數,未知你們是否被騙過。。。

    ReplyDelete