本欄作者保留版權,未經同意,不得轉載。連絡電郵: geegeelooloo@gmail.com

9/20/14

翠群四十年回憶錄(六): 鳴遠以後的日子(翠群) (09/20/14)

忙碌咗一個禮拜先至有閑情坐低飲啖茶食個包,諗番舊事…

想當年所經歷嘅困難都一一挨過,猜想各位同學仔都似我一樣哦,你同我依家可以舉右手,拍自已左邊膊頭幾下自勉 …唐話就講「我係得嘅!」,國語就講「我好厲害啊」,英文就講「well done!great job!」,解放前越文就講「dzách lầu mụ pho,nâm bờ oanh!」,解放後就講「thép đã tôi thê' đấy!」,哈哈,同學仔仲記得呢句嗎?


上次講到唱歌,呢次就講下電視影片吧。印象最深係電視日播夜播嘅一部影片,我唔記得詳細內容,整係記得個片名「thép đã tôi thê' đấy」。第一次聽見呢句嗰陣,我以為係俄文直譯,唔知係乜意思,後來先至明白呢句,「鋼鉄是怎樣煉成的」係講人被困境鍛煉成銅皮鉄骨嘅身軀,堅持屈强嘅精神,好似我哋依家咁,你話係唔係值得自已讚自已呢?想起以前種種艱辛,苦難,依家都挨過晒囉,好似學濤兄話齋,真係「扭一把汗囉」!

電視台除咗播蘇聯影片,仲播好多波蘭,匈牙利,捷克,羅馬利亞,等等嘅製作,內容多數係講革命戰爭。間中有播大規模嘅歌舞劇,講真一句,東歐國家嘅芭蕾舞劇唔錯,大製作,演員多,隨時見大隊人邊舞邊操兵咁衝出來,幾好睇。


我哋都有睇好多中國大陸影片,最記得係鋼筆片「西遊記」,原來係中國第一部自製嘅卡通片。另一套劇係「白毛女」,聽講呢套劇集跟據真人真事改編,但係我哋第一次睇到咁離奇嘅故事,有啲半信半疑呢,後來先知道原來當年演出時,曾轟動中國大陸,係一部好出色嘅戲劇。阿爸就最鍾意睇中國歌舞節目,全部係男女高音,紅旗紅圍巾紅對联,千遍一律嘅紅當蕩畫面,我哋好唔慣,所以當阿爸睇到如痴如醉嗰陣,我哋就偷偷走去參加sinh hoạt đoàn,最低限度識聽佢哋噏乜,哈哈。

嗰陣時我哋仲係僆仔,僆妹,日日咁睇類似「鋼鉄是怎樣煉成的」嘅戲劇,日久就目染耳濡,激起想做英雄嘅念頭,加埋謠傳話…當過「衝鋒青年」可獲就讀大學機會,獲升「團」,將會有權有勢。所以新政權發動「青年衝鋒隊」嗰陣,好多後生仔女報名參加,然而真相如何?只有曾經當過衝鋒隊先知道囉!我淨係記得有句話「女仔當衝鋒,有仔冇老公…」。註:呢句係我自已譯番中文,嘻嘻,意思係話…「孤男寡女去深山野岭開荒,寂寞無聊就難守身囉」。好彩當時阿媽阻止,恐嚇我,我先至冇跟朋友去當「衝鋒青年」,唔係就好似人哋話齋…「係咁大囉」,「你玩完囉」,點會仲有咁多古仔講你聽呢?哈哈!

係咁多先,下次再見—翠群

3 comments:

  1. 年輕人挫不住氣,反叛心強,至緊要認威,難保不被心理戰擊破,這個時代還可制止嗎﹖週圍都是陷阱。。。

    ReplyDelete
  2. 學濤兄講冇錯,我依家驚緊,因為我嗰兩個僆仔僆妹可能會似我後生嗰陣咁勇,分分鐘「先砍後奏」就慘囉!哈哈。
    講笑啫,我認為後生仔女係要有衝勁先至好,只要肯參考家人嘅意見先作決定就得嘞。其實响依家嘅高科技年代,陷阱比以前嘅更加厲害,嗰啲網絡陷阱,圈套係無聲無影,唔知唔覺…男女老幼都一樣被上當呢,好似您話齋「扭一把汗!」。唉!我哋一依上吉如玩就穩陣過,好玩過,有益過…哈哈,下期貼文,吉如一定打賞我多啲超酷嘅靚圖畫,係唔係呀吉如站長?
    翠群

    ReplyDelete
    Replies
    1. 翠群, 是呀!妳的回憶錄裡有血有淚, 光怪陸離。每段細節裡, 却被妳輕鬆詼諧, 風趣生動的帶過。妳好利害啊!而遂一據實報導過程中, 童叟無欺。真是夠技巧精彩。有人跟吉如說, 這位女俠根本就可以出一本書啦!我倒認為現今個"E"時代, 發貼比出書還適應潮流。只要放個書簽(book-mark), 上山下海空中飛, 指頭一彈, click, click...全世界天涯海角裡, 隨時都可以重閱。真不比出一本書差。妳說是吧?
      吉如

      Delete