本欄作者保留版權,未經同意,不得轉載。連絡電郵: geegeelooloo@gmail.com

7/12/14

翠群四十年回憶錄(三) : 鳴遠以後的日子(翠群) (07/12/14)

橫掂搵番咗個茶煲咁就順便煲煲水…飲啖茶食個包啦!以下呢段古有啲悶,希望看官冇介意。

自小在越戰時代長大的我,已習慣槍炮聲,深宵戒嚴 連去廁所都不敢張聲大叫的情況,習慣半夜三更警察突擊搜查避軍役的青年,狗吠聲驚醒整個住宅區的時刻。偶然聽見某某人的兒子陣亡了,那時候的我不懂得悲 哀,因為幾乎每天都聽到這些消息。

很多年輕貌美的姑娘或是錯過良緣狐單一世,或是有服役丈夫而活在心驚胆跳的日子。有些健康青年自殘身體以取得免役,或措親生父母而認無子的婦人為母以附合 獨子免役條例,富有人家把小小年紀的兒子托教會送到國外留學,中富家庭替服役兒子弄一官半職,希望減少上戰場的風險,可憐父母用各種各樣的辦法只為保全兒 子的性命吧!

男子要義務服役,越南女子就要揹上負擔家庭重任了,久而久之成了越南人的風俗,若果你見到穿睡衣男子在屋內歎咖啡而其妻則在門口小檔攤忙碌… 你無需驚訝,這就是越南的風俗習慣!有人說在越南的男人好幸褔啊,你明我講乜啦,哈哈。活在這樣的環境中,我記得我們那些年並沒有愛情憧憬,你/妳可曾 有?

在即將準備高考的那一年,我們埋頭讀書,補習…生活好無聊!

我就讀Van Hoa越文學校的時候有一位好同學,她是中越混血兒,父母在Ban Mê Thuột有個很大的咖啡山莊,她與家人住在Tân Định一間別墅,父母久不久才來西貢小住,只有表姐和佣人陪伴她,所以她時常邀請我到她家作客,除了飯餸不憂之外,還有美麗的花園供我乘涼,記憶中我第 一次看到曇花開就是在她家。

她母親是中國人,與我有數面之緣,印象中是位溫柔,很但果斷的女士,我這位同學亦好溫柔但孤柔寡斷,經常需要有人陪伴,可能她 自小嬌生慣養吧!

有一天她叫我到她家渡週末,當時西貢雖平靜但其他地區的戰事較緊張,所以我亞爸不允許,她很失望,我不以為然… 那知星期一上課不見她,連接幾天她都缺課了。我跑去探訪才知道她與表姐兩人去頭頓租客棧自殺!她倆吞大量安眠藥,其表姐因太辛苦受不了要拍門求救,兩人才 能保全性命。

我很感內疚,假如我答應陪她可能她不會自尋短見吧,或說不定我與她一齊做傻事呢?唉!世事難料也!我有去醫院探訪,她很平靜不透露自殺原因, 後來我才知道原來她聽見父母親計畫逃離越南,她太恐慌了所以才有輕生意念。


出院後她停學了,我從朋友口中得知她父母放棄所有財產,舉家逃到國外,當時是七 四年尾我們還正在積極準備會考,相信她的家人是首批「富貴難民」啊!

經過這件事我才開始意識到戰爭的殘酷… 這麼傷感的記憶我很少提及亦不喜歡回顧,但無可否認它是我個人際遇的一段小故事。如果你/妳是我好友,都會願意分享我的苦與樂,對嗎?

再 次讀偉銓同學的回覆,我亦有類似際遇,好彩冇咁嚴重。每次旅行我都好小心緊慬飲食,一來怕水土不服,二來怕衛生差。嗰次我見小攤有賣咁靚木瓜,叫佢當場新 鮮切一個木瓜俾我,點知一唔留神,佢用手灑啲「水」洗個木瓜…結果嗰日我要去醫生求救!以後我一依飲定粒止瀉藥先至安心歎美食。

係咁多先,下次再見—翠群

21 comments:

  1. 我為妳朋友發生的事感到難過,年輕人有時候沒有主見,凡事多往壞的方面想,只因父母忙着打理生意,決少時間與子女溝通,而安排寄宿於同齡的親屬家��,致有不幸,但她本身應該想到,那有父母拋棄兒女呢!反之,時下兒女把年邁父母丟下的新聞多的是。

    既然是段古,本來無須多問,但是她是妳好朋友,我亦希望知道最終她的父母親帶她一起逃離越南。

    ReplyDelete
  2. 學濤同學,多謝回覆。
    我這位同學的父母計劃和她一齊秘密離開,她獲通知後才為此發愁呢。
    我搜查到一首詩:
    「世間爹媽情最真,淚血溶入兒女身。
    殫竭心力終為子,可憐天下父母心!」
    當我們還年幼時,有幾人明白呢?友人之愚舉帶給她父母好多痲煩,相信她亦感後悔吧。聽說她與家人已安居他國了,總算是happy ending啊!我們失了联絡,短暫的友誼,我對她的回憶只有這段小故事。
    祝週末愉快
    翠群

    ReplyDelete
  3. 我仲古妳上山閉關練功,咁耐唔見妳煲水,怪唔知得原來妳咁大懵,連個水煲放响邊都唔記得,妳煲番水我地又有茶飲啦!
    前個星期好似响妳寄出嘅電郵話,呢排冇心情緒,妳悶到差啲要削髮為尼,哈哈!好彩妳仲想理吓塵世間事,所以仲未看破紅塵。吉如呢排小咗妳真係好悶,有妳一唱一和先至好玩。
    今期妳提及越南軍役問題,解放前正當我地呢群十二屆畢業生揾窿路,千方百計搵辦法可以逃避軍役,我本人算好彩,母親一早响我十二三歲嗰年就同我做張農族(小數民族) 出世紙,到夠歲攞身份証,我就憑呢張紙親自申報,取到身份証,入讀鳴遠都係用呢個名,畢業之後正當軍役年齡,我亦自己到緩役中心申請,同樣獲得通過,因呢張緩役紙係我自己親身獲批,所以每次警察截查,我都冇有怕佢兇我,真金點會怕火係嘛!但有一樣,嗰段時間我真係有家歸不得,要長時間寄居於姐姐家中。
    至於妳話越南男人好幸福,會唔會為著要保留一點血脈,同埋仲存有重男輕女嘅壞俗,所以先至有咁嘅現象。依家出咗嚟第三國家,唔同啦,運轉乾坤,女權至上,反而男人要做亞四添。哈哈
    妳講嗰段古,我都心感同情,雖然呢件事使妳耿耿於懷,未必當日妳能陪伴就唔會發生悲劇,世事冥冥中早有註定,是褔是禍躲不過,信命吧!妳會好過啲。偉銓

    ReplyDelete
  4. 師父銓,你好!
    你同師母週遊例國,笑傲東岸,錄盡奇景趣事,編成秘笈,令我哋得益唔少,尤其响豪華遊船期間,真係好多啲熱鬧,熱情,熱身,熱門嘅玩意,我好似鄉下妹出省城咁,認真大看眼界,多謝晒!你話此行好勞神傷財,其實金錢事小,開心事大,值得嘅!估唔到我呢期嘅話題令你揭露當年機密,怪唔知得你個名咁特別,好彩你依家已經「超齡」,唔係就弊啦,哈哈!多謝你嘅鼓勵。
    翠群

    ReplyDelete
  5. 七五年春節,沒有竹炮聲只有大炮聲,模糊記憶中只想起亞媽買咗好多米和乾糧,縫有多好暗袋的衣服俾我哋,因為隨時隨刻都有可能要走難…。假如唔係亞媽早晚丁寧要我哋冇事就冇出街,放學要即刻返屋企啊嘅話,我哋都唔會覺得有乜嘢大變,因為西貢仍然平靜直至… 到有一日聽講台灣撤僑,越南軍官搭戰機或艦隊與家屬逃離越南…等等,當時好感憤怒,彷徨…覺得自已被政府背叛拋棄了,我哋應該走去邊呢?猜想當時亞爸亦冇主意啦!記得南越臨時政府投降前,我聽見槍聲好近,亞爸亞媽同我哋幾個攬埋一堆,抦埋响樓梯底,嗰陣真係好驚… 個心一直諗… 若果死就大家一齊死啦,咁樣諗我就冇咁怕。記得亞爸走出去打探情形返來講我哋聽响Bạch Đằng碼頭有船出,但要搭艇仔出公海,而且太遲了,「蘇州過後冇船搭」,唉!

    北越軍隊唔使到一粒子彈就入據西貢,我哋靜雞雞抦埋响屋企整日,忍唔住偷偷响門隙望出去,見到軍車响馬路巡來巡去,嗰日我唔記得有冇食飯,我諗就算冇食都唔會餓,太緊張啦!聽講好多人闖入空置嘅私人別墅搬家私,鋼琴,等等。嗰陣有胆量就發達啦,聽講甚至有人搵到金條,係避難者慌忙逃跑而遺留落…等等。

    這段小貼文斷斷續續… 讀落有啲亂七八糟,言無論處,請看官体諒,因為响七五年四月尾短短幾日間發生好多事…改寫歷史,改變人生,所以點止幾句就完呢,但係有一點我好肯定就係… 我哋嗰陣好好彩,依家仲有命响呢度發嗌風!睇下最近Gaza戰區多悽慘啊!

    係咁多先,下次再見—翠群

    ReplyDelete
  6. 週末又到了,得閒坐低飲啖茶食個包,睇番上期寫嘅嘢,睇來睇去果然搵到錯字,哈哈!唔好意思,正確嘅字係…發「噏」風…先至啱。好啦,我繼續講古… 解放後跟住來嗰幾日,街邊好靜,經常有軍車巡,聽講邊個打劫偷搶被捉到就當場槍斃或斬手,可能咁市區安寧咗。我哋亦學識好多新詞,例如bộ đội,nón tai bèo,nón cối,công an,mỹ ngụy,đế quốc mỹ …等名稱

    地方政權被接管後即刻要所有住宅居民登記戶口,然後跟據人口分配購買糧食數量。,政府分配一半米一半大麥或番薯,混合兩種煲嘅飯ăn độn。嗰陣時我哋正當發育期間,又冇雜糧食,只係靠一日三餐填飽肚,配額數量唔够食,阿媽要經常買黑市米來補充呢。初時ăn độn都幾有新鮮感,食咗幾日就怕怕囉!大麥好硬要煮耐先至腍,到嗰陣啲米就變咗糊…依家我重記得嗰種口感,可想而知幾咁難骾呢!每次到日期買糧食,要早早去排隊,希望好彩買到瘦肉,唔好彩就被分到塊肥油,都要買啦,因為係公價吖嘛,比黑市便宜多。每區有唔同日期分配糧,所以响坊辦事處日日都有排長龍,從始多個新詞X-ếp H-àng C-ả N-gày。電力亦唔够供應所以幾乎日日都歎「燭光晚餐」!晚晚要去睇响坊辦嘅「演唱會」,如果唔參加就可能冇得 reference辦入學手續,參加演出嘅小朋友都有帶紅頸巾,佢哋有個特別稱號khăn quàng đỏ,將會係末來嘅đối tượng đoàn… 小朋友從來未曾如此霸閉,咁出風頭過,所以好落力學習… 一食完飯就去坊活動啦!細有細聚,大有大聚,青年會,婦女會陸續成立,領隊可能係街市小販或勞工或學生等職業,但有同背景就係韓劇版本嘅…來自「革命」的他…,嘻嘻,我哋又學多一個新名詞gia đình cách mạng。
    係咁多先,下次再見—翠群

    ReplyDelete
    Replies
    1. 翠群, 快四十年了, 妳腦袋怎都不會生銹啊?怎么還記得這么多細節?好記憶力!羨慕啊!姆指向上!
      吉如

      Delete
    2. 講起當時個新名詞都幾好玩㗎:
      乜嘢 San-Yo chạy cả đường, cà rem phơi khô, cái nồi ngồi trên cái cốc,
      同埋嗰啲 乜乜 lượt cà phê 添,haha !
      KeKe


      Delete
    3. Keke, 呢啲新名詞係乜耶意思呀?有冇得解啊?
      MH

      Delete
    4. 是留言者的名字縮寫呀
      就像你個MH一樣嘛

      Delete
    5. 閣下誤會佐啦!我係問你話"乜嘢 San-Yo chạy cả đường, cà rem phơi khô, cái nồi ngồi trên cái cốc,同埋嗰啲 乜乜 lượt cà phê 添" 呢啲新名詞係乜耶意思呀?
      MH

      Delete
    6. 原來呢啲名詞你一個都唔識㗎?咁好玩個嘢都未聼過?你係唔係響越南來㗎 ?
      Hahaha !
      Keke

      Delete
    7. 就算係越南來, 唔見得個個都了解越文㗎。尤其淪陷前好多西堤㗎華裔唔識越文都唔出奇掛。咁你都未聼過?你係唔係越南華僑㗎?

      Delete
    8. 各位, Keke 不願分享同樂就算了。
      剛剛有位「心水清亅的網友, 給本站提供了相當有趣的資料如下:
      San-Yo chạy cả đường, cà rem phơi khô, cái nồi ngồi trên cái cốc
      以上是嘲笑入住北越部隊智識落後,將文明物品或事物亂嗡一通,如冰淇淋可以曬乾,cai coc 是茶杯cup,是外國話,他們不明白,見網上的文獻。
      老實說,我也是剛明白的!
      謝謝「心水清亅以上的提供。Like 100%!!!
      其實當下網絡發達, 很多資料都可上網查詢, 即方便又快速! 這裡主要是分享同樂也!
      吉如站長

      Delete
    9. 哈哈!估唔到呢個題材有咁响應,多謝參議同樂!
      順便補充下:San-Yo chạy cả đường 意思係西貢好多電視銀幕充街廣告;cà rem phơi khô係食物多到連雪糕都要晒乾收埋;cái nồi ngồi trên cái cốc係越式滴漏咖咖啡用具cafe fin;lượt cà phê係講婦女內衣,因為南部小販或商店把五顏六色嘅內衣掛高擺賣先至有咁嘅笑話吧。翠群

      Delete
    10. 呢位MH的朋友唔好急住,唔係Keke 唔捨得分享㗎,係估到一定有人出嚟解畫所以唔出聲住,咁先至好玩係唔係呀茶包女俠?(嗰句你係唔係越南來係特登激下你玩,果然中計!哈!)。以上個解釋大部分啱但係未夠傳神,遲的話俾大家聼。整一句國語話 "往事只能回味". 係咁先,祝大家週末愉快,haha !

      Delete
  7. 解放後的生活,當政者謂多姿多彩,黎民百姓的感覺是亂七八糟,虧妳還記得當年事的每點每滴,地區分配的米糧,只可糊口,排隊搶手的公價物品,多數人把它以黑市價錢變賣,改買其他粗糙的食物過日,只因為揾食艱難。
    說真的,剛到第三國家,就發覺我們的胃口也變大了,餸食遠超當年,閒閒地一餐的肉類就有半公斤,相對以前在越南每個月做笌的一隻雞全家共膳,怎不把高膽固醇,糖尿病,高血壓等疾病請來呢?話説回來,以前重質不重量,現在重量不重質,供應商摸清了這一點,給動物植物施加抗生素,改變基因,只望它們快高長大。我們除了隱居深山,自作自給,能有什麼辦法?

    ReplyDelete
  8. 吉如站長啊!有句:童年陰影難忘,我話:少年陰影亦難忘啊!陳述自身經歷當然容易多,站長過獎嘞!有大家支援我就勤力啲煲大煲水,嘻嘻。
    學濤兄重記得乜嘢就幫手補充或提點,好嗎?唔該哂。
    週末再見—翠群

    ReplyDelete
    Replies
    1. 翠群, 不管是童年或少年陰影, 有些人就是不能面對它。寧可深深埋在内心深處, 長期煎熬, 獨自承担悲苦, 更罔論公諸於世。「陳述自身經歷亅, 尤其是戰火下, 那種生離死別, 悲歡離合, 患得患失的經歷, 其實是很難過痛苦的。需要有過人的勇氣去面對克服它才行。然而, 難得妳還能用這麽樂觀、輕鬆的健康筆法, 毫無做作, 坦誠佈公的去「陳述自身經歷」並覺得「當然容易多」, 足可見妳那超「陽光亅、超「正能量」的個人魅力無處不在。値得一再推崇!讚!
      吉如

      Delete
  9. 又到週末了,打工仔又諗「哈!又有糧出嘞!」,做老細就話「哇!又要出糧囉!」… 我個心就諗「唉吖!又得閑上吉如吹水,唔知呢期寫乜嘢呢?」,因為一諗到所寫嘅嘢全世界都會睇到就有啲壓力,一唔小心就會野麻煩。大家賜「小女子」封號「茶包女俠」,事關「小女子」要坐低歇啖茶食個包先至有靈感發噏風。有「茶包」就够嘞,唔想加多「茶煲」(請轉英文),哈哈!我哋「吹水一族」唔會發動「口水戰」,留番啲功力煲大煲水好過,你話啱唔啱呢?

    繼續上次講到…晚晚都聽見小朋友通街唱歌跳舞,加上電視台,收音機反覆唔停嘅播唱好多新歌…例如:(以下請轉越文)解放南方我哋同步向前進… 另一首係:越南中國,山連山水連水… 或者活潑嘅兒歌:誰人好似我哋兒童咁樣愛胡伯伯呢,伯伯鬍鬚長長,白髮飄飄… 等等歌曲,印象深刻啊!哈哈。當時學生仔個個都好閉翳學業,所有學校停咗課,返學日子遙遙無期,日日走去睇通告,淨係叫我哋去集會,我哋要學識新思想,要識得回答問題,乜嘢係「紅,專」,「馬列主義」,「達爾文進化論」(thuyết tiến hóa Darwin)等等,我哋要舉手發表,參議意見先至得到好評語。最難忘係响Sân Hoa Lư運動場大規模聚集嗰次,記得通告叫我哋一早四,五點要集合,因為全部中學學生都要集會,到時會好亂,所以我哋無計要去Sân Hoa Lư「露營」一晚!嗰晚真係好長,半夜霧水好凍,帶張薄被唔夠暖,整晚望天打掛,咁大個女第一次露宿街頭好似乞衣咁,好難堪啊!挨到天光就見到一班人上台開始講嘢然後唱歌,我哋要企起身聽,唔知過咗幾耐先至有某某大人物出現,演講唔到十幾分鐘就完嘞,跟住又係唱歌,嗌口號…我都唔記得幾時散隊嘞,淨係記得添黑天空,飄滴霧水,人群迫擠,潮濕草坪,吵鬧嗌聲,迷茫困惑,身心疲倦嘅情境畢生難忘啊!
    係咁多先,下次再見—翠群

    ReplyDelete
  10. 翠群,妳個專欄咁熱鬧,點小得我呢個八公,挭係要加返把嘴趁吓虛啦!忍唔到手都要打返幾個字,妳所提到西貢淪陷後所發生嘅種種事情,相信只有嗰啲响呢段時間仲滯留走唔甩嘅人士先有感受,仲有嗰啲幸運兒一早就離開又點嘗試到新政權統治下嘅辛酸。
    妳唔提紅頸巾我都冇野寫,呢個政權真係好野!俾條紅頸巾啲食塞米,啲拎仔佢地就吔文吔武,幾咁威水,幾咁架世,成班乳嗅未乾响條街捷查所有過路人,唔係話您頭髮長要剪,又話您要扣晒所有衫紐,總之成班豆釘可以管大人,威風八面,所以佢地唔同當時政權賣命就有鬼,佢哋分分鐘六親不認,連自己父母都可以告發清算,都唔知係乜世界。
    講落我屋企人當時都好贑車,以為解放啦!和平啦!唔再打仗,有好日子過,點知,晚晚開會,批判呢個家庭,嗰個商店,水利勞動,打資產,換銀紙,攪到人人慌失失,永無寧日,當時嘅生活真係好討厭。解放前兩三個星期我家可以首批飛去關島,因我姐夫當時係美軍顧用兵,有命令要做先頭部隊飛關島,做好準備接收與美國有關人員家屬。當時我地諗生長响呢個地方,又點捨得放棄一切,兩手空空離開,同時又未嘗試過新政權,段估都唔會好差,又撞正有個朋友做响新山一機場,佢話:有機師去咗關島返嚟講,嗰邊乜都冇,好慘!聽落都心打迪,所以取消念頭,一個錯誤決定,咁就留返越南。
    之後嗰三年75-78係我一生中最充滿驚險嘅經歷時段,一世難忘,乜野驚險?為着自由!我一共偷渡七次,頭六次失敗,三次被捉,兩次入獄,我之前都有提及,我係好相信命運安排,就因為我經過呢七次艱苦,所發生嘅事唔到我唔信命,事關呢幾次行動,每次偷渡我本人都有份參與計劃,所以絕對唔係一個騙局,之所以失敗,每次發生嘅事都好奇妙,好神奇,好巧合,係根本諗唔到會發生,個天安排要係咁,您係冇得選擇。要成事真係要配合天時地理人和,小一樣都唔掂。

    ReplyDelete