本欄作者保留版權,未經同意,不得轉載。連絡電郵: geegeelooloo@gmail.com

9/28/13

翠群四十年回憶錄(二) : 鳴遠以後的日子(翠群) (09/28/13)


又到時候飲杯茶食個包呵,今期特別啲,因為要諗返鳴遠以後嘅日子,真係唔好過。原本打算吹下水講番以前响鳴遠嘅趣事,目的係慶祝畢業四十週年吧,點知越講越過癮,講到冇嘢講就想暫停唞下啖氣,點知老友盛情難拒,局住再闖江湖。呢期風險多囉,因為大家有唔同際遇,可能唔知我嗌乜,咁就…我盡量講難忘嘅「大件事」啦,至於細節例如時間地點等等…我可能忘記,冇辦法提供啦,咁就要靠大家加鹽加醋調味囉,哈哈。在此聲明,此單元所述嘅事純屬個人際遇,歡迎網友支援,但請不要參議政治批評爭論為盼,謝謝。


講古要有開場白,上期講到畢業就係失業,等待越文學校入學嗰陣,唔知點過日子,又唔幫到亞爸,亞媽又嫌自已阻手阻腳,只好日日踩單車周圍逿,差唔多每日至少去探一個同學仔,因為咁…我哋仲繼續有联絡。日子係咁過,平淡無聊…直至暑假過後,入讀Van Hoc。

Van Hoc 係一間當年比較出名嘅越文私校。校長係一位貌不驚人嘅詩人兼哲學家Nguyen Sa。佢有一首詩好出名‘Ao Lua Ha Dong’,聽話全靠嗰首詩先至追到又靚又有錢嘅老婆。一部分鳴遠同學亦登記讀十二班,因要選科例如Ban A(好似文科) 或Ban B(數理化),加上學生多,所以我哋分班了。大家亦有見面但淨係講幾句就走人,再冇機會組織郊遊或茶會啦。間中聽見有同學結婚,我哋就「哇!」一聲,相信嗰幾位早婚嘅同學仔亦好早就做咗亞嬤亞爺囉!

由白衫籃裙轉成越南ao dai白長衫長衭,認真痲煩啊!尤其踩單車嗰陣,咪以為好似MTV咁,長髮靚女,著長衫踩單車,兩襬輕紗,隨風飄曳,哈哈…咁諗就錯囉,分分鐘嗰個長衫襬被捲入車輪,乜嘢詩情畫意都冇晒囉,所以我哋要一係…摺衫襬入衭頭內(好粗魯),二係挾衫襬入車座墊(好異相),闊衭腳亦要挾起來,咁樣先至冇抅爛衫衭。所以話噻…越南美人唔係真實呀,嘻嘻。不過…短短一年响越文學校,結識到幾位越南同學仔,增加唔少文化交流機會,人生多啲色彩,都唔錯哦。係咁多先,下次再講過。再見!「長衫一族」—翠群





web counter
You are visitor #

3 comments:

  1. 真係唔話得啊,吉如照顧好周到,幫我貼咁多美女圖,多謝妳!啱啱第一期就有過50次點擊率,真令人興奮,今日肯定多嘢講囉,哈哈。

    越文私校好商業化,上課冇點名,只要學生有交學費就得囉。記得嗰間學校係一幢孖鋪面幾層高嘅樓,校內冇操場亦冇停車場,學校附近有專營寄車生意嘅停車場,學生就要响嗰度寄車。所謂停車場其實係巷內幾間住家屋外一個空地,用鐵絲網圍住,上面蓋瓦坑鐵。每次有人推車入來,突然間聽見有人嗌一聲「有客(Co Khach)」…即刻有人响其中一屋內「飛」出來招呼客仔,唔慣嘅新客真係俾佢吓一跳。單車,機動車分開放,寄車管理員發俾客仔一張有號數嘅細紙牌,然後用粉筆寫個號數响車座墊。有一次落雨,擺响停車場側邊嘅單車被雨淋濕咗。慘囉!冇咗個號數,又冇車鎖匙,淨係得張紙牌,點樣証明架車係自已呢?結果我要等到夜晚停車場收檔,剩番架爛單車冇人領,先至俾我攞番架車,真係…深海石斑— 好瘀,嘻嘻。自從嗰件事,我要配條車鎖鏈以防萬一,見過鬼,仲唔怕黑咩。

    第十二班係最緊張嘅一年,學生一放學就好似滾水淥腳咁,急急趕去上補習班。雖然响學校淨係讀一晝,上午或下午班,但補習時間就占咗半日囉。有啲出名嘅數學補習班要去到Ba Chieu, Gia Dinh上課,所以最普遍係讀「會考訓練班」。似咁嘅Lop Luyen Thi開到成行成市,真係好好搵(錢)。大家都希望會考成績好,獲優等Hang Uu,所以日日咪書,近視都加深度數嘞。同學之間嘅話題都係講考試,承日聽都厭哦。唉!一大朝早返學就見到一個個冇離神氣咁嘅樣,面青青,睇見都驚,哈哈…唔知唔覺自已都緊張埋一份。東南亞學生讀書認真搏命,唔似而家啲細路仔,有時父母好似跪地餵猪乸咁,噅佢哋…「阿仔乖嘞,慬力啲讀書…」,冇符嘞,時代唔同吖嘛。
    係咁多先,下次再講過。再見!「吹水一族」—翠群

    ReplyDelete
  2. 好耐冇坐低飲杯茶食個包,今個週末覺得特別好疏付,又有靈感懷舊嘞。

    西貢,嘉定有好多嘢唔同堤岸,尤其係飲食文化。華人鐘意去西貢食純正越南餐,反過來越南人就喜歡去堤岸食唐餐,所以呢…我同越南同學仔兼職做「美食專家」,「文化大使」,一空閒又有啲零用錢就會從堤岸食到西貢。學生仔經濟有限,當然係踎街邊食大排檔嘞,原來越南同學仔好鐘意食芝麻糊,花生糊之類嘅糖水。依家若果夜晚去堤岸第五郡好出名嘅糖水檔睇下,會見到多數越南後生仔女,衣著時髦,駛新型機動車,坐响街邊…食得津津有味!

    西貢龜池(Hồ Con Rua)有幾檔雪糕好出名,放學時間檔檔都係高朋滿座,有時冇位坐,客人坐响自已車座墊食都肯呢。最受歡迎係香草味(lá dứa pandan leaves),榴槤味,椰子味雪糕。食完雪糕有免費一杯冰凍薄荷水,飲落去真係涼透心脾,响嗰度食嘢好經濟實惠,唔怪之得咁好生意。解放後雖然老闆已出國,但因地點已成雪糕名街,所以其親人繼續營業,至今雖然其產品改變好多,但依然好好生意。

    記得有兩樣食品曾風魔一時,唔知各位同學仔有冇留意呢?bánh mì gà(雞絲麵包) 和cốc tay(雜果飲品),响西貢有好多專門賣獨特一味雞絲麵包或cốc tay嘅小檔攤,每到餐期都逼滿人買。想像下…炒到香香嘅雞絲加啲自製蛋黃醬(mayonnaise)和青蔥芫茜擺入鬆脆法式麵包…再走到隔籬檔買杯(其實係用塑膠袋包)cốc tay,新鮮熱帶生果加酸酸嘅sơ ri果…嘩!好讚嘅套餐!可惜解放後,呢啲檔攤踪跡全失,真懷念當年的滋味啊!飲食一族—翠群

    ReplyDelete
  3. 妳真係好野!仲記得咁多地方有好野食,若越南冇解放,依家可能妳已經成為一位出名食家,食通街。
    係呀!講番食真係好懷念當年嘅美味,講是講,依家返去食又唔覺得係咁正,可能三十多年前,離鄉別井時,定居响一個唔足夠亞洲食品嘅番邦國家,煮出嚟嘅野點會好味,可能咁嘅原因腦海一直都認定越南會好味得多,到今時今日亞洲食品市場樣樣齊,食物又豐富,煮起上嚟唔會比越南當地差,依家再返去食,我就覺得麻麻啫!唔止咁,未出發去越南時,個心就想返去食乜食乜!但過到去見到就唔敢試,怕個肚唔爭氣,我就領教過,去兩次兩次個肚都水長流,上次去仲攪到要入醫院添,因肚瀉,去得太多爆肛,成盆血,嚇我一跳,仲以為大件事,所以嗱嗱林入醫院檢查,真係成個人慌晒,怕怕,上次去我都好小心,都唔敢食街邊野,中礁嗰次係食牛肉七味,近同慶酒樓嗰間Bacolac,唔係啲牛肉唔乾淨,我諗弊就弊响啲香花菜,生菜度,佢都係用水喉水洗,點會用蒸餾水同您洗菜,唉!依家個肚驕生慣養咗,小小唔掂,佢就作反。
    講懷念,我都好回味解放後,街邊檔賣嘅牛扒王,鐵板上枱,冇得彈!唔知係唔係解放後牛肉小咗,自己又咁頂尖中意食牛肉,冇法啦,又貴又韌都要食,仲有一樣都係我至愛,ga xoi mo,即叫即做,將滾油係咁淋隻雞,淋到熟唯止,皮脆肉滑,一流,正!

    偉銓

    ReplyDelete